V dnešní době se podnikatel bez webových stránek již těžko obejde. Společností, které tuto službu nabízí je nepřeberná řada. Jak ale dobře vybrat a nespálit se? Máme pro Vás 6 nejčastějších chyb, které malé firmy dělají a také tipy, jak se jim vyhnout.

Potřebujete pro svoje podnikání webové stránky? Poradíme Vám, čemu se vyhnout, abyste se při jejich tvorbě nespálili.

Chyba 1: Nevíte, jak Váš web přispěje Vaší celkové strategii

Pokud přistupujete k vytvoření webové prezentace stylem: “Ostatní mají webové stránky, já je musím mít taky!”, nečekejte žádný velký úspěch.

Řešení:

Zkuste se zamyslet, co vlastně od webu očekáváte. Chcete získávat nové zákazníky? Má být web prezentace Vaší dosavadní práce? Chcete přes web primárně  komunikovat s Vašimi zákazníky? Nebo to pro Vás má být prodejní kanál číslo jedna?

Pokud budete mít v těchto otázkách jasno, může web fungovat tak, jak potřebujete.

Chyba 2: Děláte z tvorby webových stránek příliš velkou vědu

PPC? HTML? CSS? SEO? Nevíte, co tyto zkratky znamenají a bojíte se, že něco podceníte? Mnohé firmy vytvářející weby nabízejí řadu doplňkových služeb, které ale nemusíte potřebovat.

Řešení:

Začít můžete i sami a jednoduše. Zaregistrujte si sami doménu  za pár korun. Na internetu najdete velké množství volně dostupných šablon, které stačí jen upravit. Náklady na takový web jsou řádově nižší. (např. WordPress, Joomla). Prográmátorů, kteří Vám pomohou levně s instalací je také hodně, a poté si web již můžete spravovat sami.

Chyba 3: Tvoříte text webu až po té, co je hotová grafika

Erudovaný designer Vám řekne, že by se mu mnohem lépe pracovalo, kdyby měl alespoň  nástin toho, co má být na stránkách za obsah. Rovněž řada textových elementů lze ztvárnit graficky.

Řešení:

V ideálním případě by měl obsah stránky a grafika vznikat současně. Ušetříte pak zbytečné náklady na další  úpravy a redesign stránek.

Chyba 4: Platíte za prvky a služby, které nepotřebujete

Společnosti, které vytvářejí weby nabízí i řadu dalších doplňkových služeb jako je tvorba loga, správa sociálních sítí nebo reklamy na Googlu a Seznamu. Jednoduše se tak může stát, že budete platit  za služby, které nebudou mít žádný přínos pro Vaše podnikání.

Řešení:

Zajímejte se o to, co každá nová služba přináší a než ji zavedete vyčíslete si přínos pro Vaše podnikání. Tak budete mít větší jistotu, že se nespálíte.

Chyba 5: Zaměření se na množství návštěvníků, nikoli na konverze

Pro některé firmy je hlavní ukazatel úspěšnosti webové stránky  pouze množství návštěvníků. Počet lidí, kteří provedli konverzi (např. nákup) je pro ně až druhotná věc. A přitom konverze je to jediné, co přináší zisk.

Řešení:

Sledujte kolik návštěvníků Vaši stránku opouští do 10 ti sekund a zda se na Vaší stránce neztratí. Pokud se Vám čísla zdají nízká, testujte, dělejte změny.

Chyba 6: Nepropagujete svoje nové webové stránky

Máte zbrusu nové webové stránky, jejichž vývoj Vás stál velké množství peněz. Pokud o nich však nikdo neví, budou tyto peníze vyhozené z okna.

Řešení:

Myslete na to, jak můžete svoje webové stránky zviditelnit. Můžete např.:

  • propagovat svoje stránky na sociálních sítích
  • poslat newsletter svým zákazníkům
  • přidat si odkaz na stránky do emailového podpisu

Věříme, že vytváření nových webových stránek není třeba se bát, a bude to pro Vás snadnější.


Kontaktní informace

Napište nám a my se Vám
ozveme do 24 hodin.

Tuto stránku chrání služba reCAPTCHA a vztahují se na ni Zásady ochrany soukromíSmluvní podmínky společnosti Google.

Mohlo by Vás také zajímat